حسن پارسافر رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته (۲۸ مهرماه) شهرستان قدس بود.

به گزارش روابط عمومی اداره ورز و جوانان شهرستان قدس؛ رئیس اداره ورزش و جوانان در این روز سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه بود و ضمن تشریح اقدامات و دستاوردهای ورزش شهرستان و برنامه های گرامیداشت هفته ورزش و تربیت بدنی و ورزش بیان کرد:

بسمه تعالی

بدن تو بر تو حقی دارد. حق آنست که آن را سالم نیرومند و مقاوم در برابر شداید و سختی ها و در کمال نشاط نگهداری. (امام سجاد (ع)).

بدون تردید ورزش، یکی از مسائل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید و تعداد بی شماری از افراد، به انواع ورزش علاقه مند هستند و بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می دهند. دین مبین اسلام هم به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می نگرد؛ زیرا ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می داند.

از این رو از سال ۱۳۸۳ در تقویم رسمی کشور

هفته تربیت بدنی را از ۲۶ مهر تا دوم آبان بـه منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه بـه ورزش های همگانی نامگذاری کرده اند.

یک جامعه سالم جامعه ای است که افراد جامعه به ورزش اهمیت بدهند و ساعتی از روز را در باشگاه یا پارک و یا حتی در خانه به ورزش و نرمش بپردازند. از این رو این اداره در یک سال اخیر توجه بسیاری به بسط و گسترش ورزش چه در بعد زیر ساختی و چه در راستای تقویت نیروی انسانی گام‌های بسیاری برداشته است.

از مهم‌ترین برنامه های ما توجه به ورزش مدارس، جانبازان و معلولان، زنان و دختران و همچنین سالمندان و پیشکسوتان است که در این راستا قدمهای بزرگی در ۲ سال اخیر برای ارج نهادن به این قشر نیز برداشته است. اگر بخواهیم جامعه ای سالم و با نشاطی را داشته باشیم نیاز است که این طرح را نیز از مدارس نهادینه کنیم چرا که تربیت نسل آینده ضروری است چرا که این رویه می‌تواند در آینده بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، فشار و چربی خون را که جان انسان‌ها و همشهریان عزیزم را تهدید می‌کند، را خنثی کرد.

در حال حاضر نیز با نگاه مثبت دولت سیزدهم و همچنین پیگیری‌های به شخص مدیرکل ورزش و جوانان استان، فرماندار و مسئولان شهرستان قدس در یک سال اخیر برخی طرح ها که چندین سال به علت برخی مشکلات و نبود بودجه کافی که بر زمین مانده بود، مورد بهره برداری قرار گرفت و بهره برداری آنان نیز در خدمت مردم عزیز این شهرستان قرار گرفت.