سومین نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اولین نشست کمیته سامان ازدواج شهرستان به ریاست فرماندار قدس و با حضور امام جمعه، معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران حسن پارسافر سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان و دیگر مسئولین در سالن همایش شهید فخری‌زاده این فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان به نقل از سایت فرمانداری شهرستان قدس، وحید گلی‌کانی در سومین نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اولین نشست کمیته سامان ازدواج شهرستان بیان کرد: یکی از مصوبات ابلاغ شده از سوی مسئولین استانی، معرفی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرائی به منظور فعالیت در حوزه ازدواج آسان زوجین می‌باشد درحالی که ظرفیت های وابسته به دولت جهت برگزاری ازدواج آسان از گذشته تاکنون در این شهرستان شکل نگرفته است.

وی افزود: باتوجه به اینکه دولت در حال نگارش قانون بودجه برنامه هفتم توسعه است ضروریست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در حوزه تقنینی مانند اتخاذ مسیر‌های حمایتی بسته‌‌‌های ازدواج مانند معافیت تالارها در بخش‌های حمایتی در حوزه‌های مالیات، بیمه و… ورود کند، شهرستان قدس نیز با بهره‌گیری از این موضوع و با محوریت ستاد ازدواج آسان می‌تواند اقدام و به نوعی موجبات فعالیت مجدد بعضی از تالارهای نیز فراهم می‌شود.

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در بستر حمایت از خانواده، جمعیت و ازدواج آسان است به نوعی که امتیازات مختلفی را در قانون پیش‌بینی کرده، بنابراین در قانون جوانی جمعیت وظایف تمامی دستگاه‌های اجرائی نیز مشخص شده و در راستای تحقق این امر به دنبال استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و رفع کمبودها هستیم.
مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: مهمترین ظرفیت شهرستان در این حوزه مصلی است که دو جشن ازدواج با محوریت ستاد ازدواج آسان در آن مکان برگزار شده است، متاسفانه در گذشته ظرفیت های رفاهی وابسته به دولت در شهرستان شکل نگرفته است ولی استفاده بهینه از ظرفیت های خصوصی مانند تالار ها برای ترویج ازدواج آسان می بایست صورت پذیرد.
گلی‌کانی عنوان کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه جوانان باید علاوه بر فعالیت در حوزه فرهنگ‌سازی ازدواج، خانواده و جمعیت، به موضوع حفظ ازدواج نیز بپردازند و جهت کاهش آمار طلاق برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند، تحکیم بنیان خانواده یکی از مباحث حائز اهمیت و نیازمند برنامه و آموزش است.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به ضرورت راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در شهرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه مجمع خیرین در شهرستان فعال شده و به دنبال راه اندازی مجمع خیرین ازدواج نیز هستیم که علاوه بر کمک به ازدواج آسان بتوان در راستای الگوسازی ازدواج با هزینه های مناسب نیز فعالیت کرد.