با حضور رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، محسن حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان، صادق محمدی رئیس هیات کوهنوردی، در جهت برگزاری دوره مدرسی نجات فنی، سالن سنگنوردی ۹ دی سپاه مورد بازرسی فرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛  در این دوره آموزشی که حدود ۴۰ نفر شرکت دارند, در نظر است تا فراگیران رشته کوهنوردی دوره مدرسی نجات فنی را طی ۴ روز بگذرانند.

در این بازدید محسن حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان، با اشاره با اینکه شهرستان قدس یکی از شهرستانهای با ظرفیت در رشته کوهنوردی است اظهار داشت: ورزش کوهنوردی شهر قدس هم اینک در استان پیشتاز بوده و همچنین توانستیم با حضور ۴۰ مربی سنگ نوردی و کوهنوردی که از سراسر کشور در این شهرستان حضور داشتند شرایط فراگیری آموزش ارتقاع این رشته را مهیا نماییم.

همچنین رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دوره مدرسی نجات فنی در ورزش کوهنوردی و سنگ نوردی یکی از مهمترین دوره های آموزشی است بیان کرد؛ برای تدوین یک دوره باید زیرساخت را فراهم کنیم، دوره مدرسی نجات فنی در فدراسیون از بالاترین سطح آموزش در شاخه سنگ نوردی است.

وی با اشاره به مهارت مربیان سنگنوردی به این رشته افزود: با توجه به یکسری سرفصل های خاص از جمله؛ غارنوردی، دره نوردی، و … القای تکنیک و پذیرفتن ایده های سنگنوردان, نیازمند استقبال مربیان سنگنوردی و کوهنوردی از این دوره اموزشی است تا بتوان این دوره را در آینده نیز برگزار نماییم.

در ادامه صادق محمدی رئیس هیات کوهنوردی قدس ضمن تشکر از مساعد رئیس اداره ورزش شهرستان خاطر نشان کرد که موفقیت در این رشته ورزشی به خاطر نگاه خوب رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون و مسئولین این شهرستان است که توانستند رشد و پویایی را ایجاد کنند.