سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت ازدواج آسان با حضور دکتر واثقی فرماندار، حسینی دبیر و رئیس اداره ورزش و جوانان و اعضای ستاد ساماندهی در روز شنبه ۲۶ مرداد ماه سال جاری در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ در این نشست لیلاواثقی رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی در تسهیل نمودن مسیر برای جوانان و همکاری آنان در این زمینه شد.
وی بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به موقع آگاهانه آسان و پایدارتأکید کرد و گفت: همکاری منسجم مسئولین دستگاه‌ها و خیرین در راستای فرهنگ سازی الگوی ازدواج اسلامی تاثیرات مثبتی در باورها و ارزش‌های اجتماعی دارد و این موضوع نیازمند یک گفتمان اجتماعی است.
این مسئول بیان کرد:  اگرازدواج آگاهانه، آسان و بر پایه تعقل و به موقع باشد، کمتر شاهد بروز طلاق های آنی وآسیب های اجتماعی خواهیم بود.
واثقی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامعه امروز گفت: مسائل متعددی متاسفانه شاهد هستیم که آمار سن ازدواج بین جوانان از ۳۵ سال نیز گذشته است.
وی با اشاره به آمار ارائه شده طلاق در جامعه گفت: بالا رفتن طلاق در جامعه امروز به خاطر نبود ازدواج آگاهانه، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و… است.
این مسئول ترس جوان ها از ازدواج و قبول مسئولیت درتشکیل زندگی مشترک را یک آسیب جدی برشمرد و افزود: این موضوع امروزیکی از مشکلات جامعه است که باید با ارتقاء بصیرت فردی و عمومی و پای کار بودن رسانه ها و نخبگان و چهره های فرهیخته جامعه در امرفرهنگ سازی و مهیا کردن بستر ازدواج آسان و به موقع، جوانان را به امر ازدواج ترغیب کرد.
فرماندار شهرستان قدس در پایان بامهم ارزیابی کردن نقش خانواده هادرجهت مهیا کردن شرایط ازدواج آسان تصریح کرد: نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که شرایط اقتصادی نیزدر حال حاضرمناسب تشکیل یک زندگی مشترک نیست اما باید خانواده ها به دورازتجملات آن چنانی و چشم و هم چشمی های رایج به دنبال ازدواج به موقع، فرزندان خود باشند چراکه افزایش سن ازدواج باعث مشکلات متعددی برای نسل جوان و نیز خانواده های آن ها می شود.

در ادامه محسن حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان ضمن خوش آمد گویی با تاکید بر اهمیت موضوع جوانان و خصوصا ازدواج جوانان اظهار داشت: بحث ازدواج یکی از مهمترین تاکیدات دین مبین اسلام است لذا ازدواج و تشکیل خانواده نیاز طبیعی هر انسان محسوب می‌شود و باید ساز و کار آن از راه درست انجام شود تا جوانان بتوانند در شرایطی ساده به این نیاز فردی و اجتماعی پاسخ دهند چرا که با تشکیل خانواده بسیاری از مشکلات اجتماعی و انحرافات اخلاقی از بین خواهد رفت.

وی افزود: برای تشویق جوانان به امر ازدواج نیاز به یک همت همگانی داریم و باید همه افراد جامعه دست به دست هم بدهند تا این امر مقدس برای جوانان اتقاق بیافتد و این راستای و به منظور گرایش جوانان به امر ازدواج سیاست های مناسبی در این زمینه باید صورت پذیرد .