دکتر لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با موضوع مشارکتهای اجتماعی با اشاره به ضرورت ساماندهی و توجه به جوانان بر تشکیل اتاق قکر در امور جوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با موضوع مشارکتهای اجتماعی با حضور فرماندار دکتر واثقی رئیس ستاد، اینانلو معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، حسینی دبیر ستاد و رئیس اداره ورزش و جوانان یکم تیر ماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدا دکتر واثقی فرماندار شهرستان قدس ضمن اشاره به نقش کلیدی جوانان در توسعه کشور بر لزوم حضور کمی و کیفی بیشتر جوانان در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی تاکید کرد و گفت : استفاده از ظرفیتهای مردمی و گروهی برای پیشرفت امور عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بسیار ضروری می باشد.

وی افزود جوانان نیازمند فضای سالم و نشاط آور هستند و باید با ایجاد فضای مناسب در چهارچوب قوانین نظام، شرایط جذب حوانان را به سمت و سوی فعالیت ها و برنامه های سالم و پربار را مهیا کرد.

در ادامه حسینی دبیر ستاد و رئیس اداره ورزش و جوانان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت برگزاری جلسات ستاد ساماندهی و دستورالعمل های این جلسات با بیان اینکه مشارکتهای اجتماعی در سازمانهای مردم نهاد یکی از مهمترین و موثرترین ابزار برای کمک به کاهش آسیبهای اجتماعی و توسعه پیشرفت جامعه میباشد، اهتمام تمامی دستگاهها و نهادها و ارگانهای مرتبط با امور جوانان را برای گسترش مشارکتهای جمعی جوانان در حوزه های متنوع و گسترده را خواستار شدند.

حسینی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان از مهمترین سرمایه های هر جامعه محسوب میشوند، لذا برنامه ریزی اوقات فراغت جوانان را بسیار مهم و عامل رشد و بالندگی جوانان دانست و عنوان نمود که با انجام مدیریت یکپارچه و هماهنگ سازی فعالیت های ادارات و نهادهای شهرستان و همچنین اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به منظور توسعه ورزش همگانی و محلات، با بهره گیری از امکانات ورزشی در ۵ مدرسه (دخترانه-پسرانه) خبر داد که در ابتدای تابستان ۹۸ به مرحله اجرا در خواهد آمد.

در ادامه اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و راهکارهایی برای افزایش مشارکت اجتماعی جوانان بیان کردند.