امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به ظرفیت‌های شهرقدس در امر ورزش و لزوم تلاش برای توسعه ورزش در مناطق کم‌برخوردار شهرقدس گفت: رسالت وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان تبدیل به سوالی بی‌پاسخ شده و به مشکلی در سطح کشور تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان به نقل از سایت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس ظهر امروز در نشست روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان قدس اظهار داشت: نگاه اسلام به ورزش و کاربرد آن در زندگی، ایجاد نشاط، امید به زندگی و سلامت فردی و اجتماعی بوده و نقش ورزش در ارتقا کیفیت زندگی ملموس است.

وی با اشاره به فرهنگ سازی ورزش همگانی افزود: فرهنگ سازی ورزش همگانی در کنار توجه به ورزش قهرمانی باید در دستور کار قرار گیرد و مردم از آن استقبال کنند که نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید از محیط خانواده، مدرسه و سطح شهر در این جهت تلاش شود و با فراهم کردن زیرساخت‌ها مردم ترغیب شوند.

امام جمعه شهرستان قدس بیان داشت: شهرقدس شهر پرظرفیتی بوده و مردمان سرزنده و بانشاطی دارد و ترویج ورزش حتی به تظاهر در کاهش مشکلات و معضلات شهر نقش موثری دارد و موجب نشاط و امید در جامعه خواهد بود.

جوکار با اشاره به ظرفیت بالای هیئت‌های ورزشی گفت: باید به نقش جوانان در گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای شود و تحقق ۴۰ ساله دوم انقلاب و تحقق ظهور حضرت ولیعصر(عج)  به دست جوانان خواهد بود و هیئت‌های ورزشی طرفیت مناسبی به دلیل سروکار داشتن با جوانان دارند و به اخلاق ورزشی در کنار ورزش اهتمام ویژه‌ای باید بشود و ورزش نباید ایجاد حاشیه بکند و باید امیدآفرین باشد.

وی با اشاره به لزوم توسعه ورزش در مناطق کم‌برخوردار ادامه داد: باید برای توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار شهر نیز تلاش جدی شود و برای این مناطق کمیته ساماندهی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تشکیل شده است و در کنار مشکلات مختلف در این مناطق باید با فعالیت‌های ورزشی نشاط و امید بیشتر ایجاد شود و با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب هم باید قهرمان‌های فعلی شهرستان حفظ و تکریم شوند و هم قهرمان پروری در سطح ملی و جهانی داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان قدس خاطرنشان کرد: امروز امکانات ورزشی نسبتا خوبی در سطح شهرستان به صورت متفرق وجود دارد که باید با هم‌افزایی از ظرفیت موجود به بهترین نحو استفاده شود و مجمع خیرین سلامت باید به زودی تشکیل و در امر ورزش که نقش پیشگیری دارد نیز کار کند.

جوکار تصریح کرد: رسالت وزارت ورزش و جوانان در بخش دوم نام آن یعنی جوانان تبدیل به سوالی بی پاسخ شده و به مشکلی در سطح کشور بدل شده است و ادغام سازمان ملی جوانان با وزارت ورزش اشتباه بود که مشکلات به جای خود باقی ماند‌.