همایش تجلیل از قهرمانان ملی و مربیان قهرمان پرور در سطوح ملی، جهانی و آسیایی با حضور مسعود مختاری شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر قدس، اینانلو معاون سیاسی فرمانداری،  محسن حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان، رضا حیدری مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان به نقل از سایت شورای اسلامی و شهرداری قدس؛ مهندس مسعود مختاری در همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی قدس که در سالن آمفی تئاتر فرهنگ و هنر باغ ملی برگزار شد، گفت: ورزش به عنوان بحث فردی مطرح نیست و در تمام ابعاد جامعه تاثیرگذار است و یکی از عوامل موثر و زیربنایی و توسعه همه جانبه شهر محسوب می‌شود.

وی افزود: شهرداری نیز بعنوان نهادی که برخی از محققان بیش از ۱۶۰ وظیفه برای آن عنوان کردند، و بنا بر پتانسیل بالای جوانان قدس در رشته های مختلف ورزشی با حمایت شورای اسلامی شهرقدس برخی از پروژه های عمرانی خود را به سمت ورزش سوق داده است.

مختاری اظهار داشت: با وجود اینکه احداث و توسعه سالن های ورزشی جز وظایف اصلی شهرداری نیست ولی به دلیل اینکه شهرقدس دارای ۶ ورزشکار مدال آور جهانی، هشت مدال آور آسیایی و ۱۳۸ ورزشکار صاحب عنوان کشوری و برون مرزی دارد، شهرداری تلاش می کند بخشی از نیاز این قشر شهروندان را تامین کند.

وی عنوان کرد: در همین راستا از ابتدای پیدایش شورای شهر تاکنون شورای شهر و شهرداری قدس امکان ورزشی بسیاری احداث کردند که استادیوم ۲۵ هزار نفری قدس سرآمد آنها است، ما نیز در سال ۹۷ دو سالن ورزشی احداث کردیم و تکمیل و احداث چهار پروژه ورزشی در بودجه سال ۹۸ پیش بینی کرده ایم.

شهردار قدس گفت: سالن خانه کشتی با پیشرفت ۹۸ درصد فیزیکی تا پایان اسفند ماه به بهره برداری خواهد رسید، استخر در خیابان اصناف در مراحل پایانی خود قرار دارد، سالن چند منظوره والیبال، بسکتبال و فوتسال که جنب شهرداری منطقه یک قرار دارد عملیات اجرایی اش آغاز شده است.

مهندس مختاری ادامه داد: همچنین شهرداری پیشنهادی به شورا در خصوص احداث مجموعه کمپلکس ورزشی که شامل سالن ورزشی در تمامی رشته ها است، ارائه کرد که مورد استقبال اعضای شورا قرار گرفت و در سال ۹۸ در محدوده سازمان موتوری سابق شهرداری احداث خواهد شد.