به همت واحد جوانان اداره ورزش و جوانان دوره آموزشی سبک زندگی سالم با موضوع بررسی ابعاد هویتی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی با شرکت ۸۰  نفر به مدرسی حسن کلاشلو معاون مطالعات جوانان (مرکز مطالعات پژوهش های وزارت ورزش و جوانان) در سالن قرآن و عترت (دارالقرآن) روز یکشنبه ۳۰ دی ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ حسن کلاشلو  در این دوره آموزشی هویت و اقسام آن و نیز انوع شکل گیری هویت را به صورت هویت زودرس، هویت معلق، هویت موفق، هویت جامعه و … تعریف و تشریح کرد.

در ادامه توضیحاتی را در خصوص عواملی که ممکن است نوجوانان را در خطر رفتارهای جنسی سنین پایین قرار دهد، عوامل نگرشی و انگیزشی نوجوانان در جستجوی موضوعات خارج عرف در فضای مجازی، تاثیرات مواجه با مسائل جنسی در اینترنت و فضای مجازی بر دیدگاه ها و رفتارهای جنسی نوجوانان، راهکارهای کاهش آسیب از دیدگاه نوجوانان ارائه داد.

کلاشلو همچنین مباحث آسیب شناختی نهاد خانواده را از محور‌های مهم تحولات اجتماعی بیان و اضافه کرد: فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوظهور در بسیاری از عرصه‌ها و جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی افراد، حضوری تاثیرگذار دارد که در برخی از موارد، آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری را وارد می‎کند.

وی ادامه داد: تمامی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان باید برای ورود به دنیای مجازی، اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا در کنار مزایا و فرصت‌های موجود، دچار مشکلات ناشی از آن نشوند. تشخیص و اتخاذ راه‌کارهای نظارتی و تربیتی درباره ارتباط فرزند با فضای مجازی مانند دیگر رسانه‌ها و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی، نیازمند آگاهی والدین به ویژه مادران در خصوص ویژگی‌های فضای مجازی، فرصت‌ها و آسیب‌ها و آثار حضور و فعالیت در فضای مجازی به علاوه استراتژی‌های نظارتی و مدیریتی مناسب و کارآمد برای هر گروه از فرزندان است.