پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع اوقات فراغت و ازدواج به ریاست فرماندار شهرستان قدس با حضور اعضای ستاد ساماندهی صبح امروز در محل فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ در این جلسه محسن حسینی سرپرست اداره ورزش و جوانان با بیان اهمیت ازدواج جوانان و ضرورت برنامه ریزی در این خصوص و توجه بیش از پیش به بحث آموزش با توجه به بالا رفتن آمار طلاق پرداخت و از کلیه دستگاه ها درخواست کرد تا نهایت همکاری با اداره ورزش و جوانان داشته باشند تا بتوانند گام موثری در این راستا بردارند.

وی گزارشی  در خصوص برنامه های اجرایی مصوبات چهارمین جلسه ستادساماندهی امور جوانان از جمله برگزاری جشنواره بادبادکها- مسابقات اسکیت- پیاده روی خانوادگی- همایش کوهپیمایی، برگزاری کارگاههای آموزشی از قبیل (فرزند پروری- تاثیر اینترنت و فضای مجازی بر رفتارهای جنسی نوجوانان و جوانان – ازدواج سفید در بین جوانان – بررسی ابعاد هویتی نوجوانان در فضای مجازی- سلامت اجتماعی جوانان با تاکید برخانواده – بررسی روند طلاق در بین زوجین جوان- آسیب شناسی نوجوانان در فضای مجازی بر تاکید بر سواد رسانه ای خانواده) و همچنین دوره های آموزشی (راه روشن) قبل، حین و بعد از ازدواج ارائه داد.

 

علی اصغر ناصربخت فرماندار شهرستان قدس با بیان اینکه ظرفیت بالقوه و منحصر به فردی از جوانان جویای کار و با انگیزه در شهرستان قدس وجود دارد اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان نسبت به سایر مناطق استان تهران از این ظرفیت منحصر برخوردار است، با توجه به این موارد می توان بحث اشتغال، ازدواج و کار جوانان را به خوبی مدیریت کرد.

وی با اشاره به مصوبات جلسات گذشته این ستاد مبنی بر تامین هزینه احداث خانه جوان در شهرستان توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، شورای اسلامی و شهرداری قدس افزود: قرار است زمینی از طریق اداره اوقاف و امور خیریه به اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس تحویل داده شود تا خانه جوان در این شهرستان با هدف فنی سازی و توجه به قشر جوان ایجاد شود.

علی اصغر ناصر بخت فرماندار شهرستان قدس به موضوع حاشینه نشینی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توجه به وجود مناطق حاشیه ای و محروم در شهرستان، در راستای ایجاد اشتغال و رفع موانع ازدواج جوانان خدمات مفید و ارزنده ای را ارائه دهیم.

گفتنی است در حال حاضر مجمع مشورتی جوانان استان تهران که از سال ۹۴ ایجاد شده قرار است در آینده ای نه چندان دور در شهرستان قدس فعال شود تا موضوعات و سمن های مردم نهاد را در این منطقه رصد و بررسی نمایند.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد ساماندهی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اوقات فراغت و ازدواج جوانان پرداختند.