به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس اولین همایش تجلیل و تکریم از پیشکسوتان ورزشی شهرستان قدس برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ادره ورزش و جوانان شهرستان قدس، اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزشی شهرستان قدس با حضور گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران،معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر،روسای هیات های ورزشی و دیگر مسئولین شهرستان برگزار گردید.

حسین نوروزی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم و خوش آمدگویی اظهار داشت :هدف از برگزاری این مراسم تجلیل از پیشکسوتان بالای ۵۰ سال و دارای ۱۵ سال سابقه ورزشی می باشد. و تعریف ما از پیشکسوتان سن سال ورزشی نبود و هدف ما بیشتر آن است که قدیمی های شهرمان که زمانی در عرصه ورزش حضور داشته و فعالیت می نمودند دورهم جمع کنیم.

وی افزود : بعد از چندین سال،توفیقی شد که شما عزیزان را گرد هم جمع کنیم چیزی نیست جز آن که دلهای شما بعد از سالیان سال به هم نزدیک شود.

گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در این مراسم گفت : علت حضور من در این مراسم عرض سلام و ادب و احترام خدمت تک تک بزرگتر ها و پیشکسوتان عرصه ورزش می باشد.

مدیر کل ورزش جوانان استان تهران اظهار داشت : در جمع پیشکسوتان بودن این حسن را دارد که این منصب را از کسی نمی توان گرفت، مناصب دیگر گرفتنی می باشد برای مثال« امروز مدیرکل هستم و شاید فردا نباشم ولی شخصی که پیشکسوت ورزش می باشد پیشکسوت می ماند تازمانی که خداوند عمر او را بگیرد.» بنابراین این منصب ،منصب بسیار مهمی می باشد.

گل محمدی پیشکسوت بودن را دارای شرایطی خواند و گفت : هر کس که مسن شد پیشکسوت نمی باشد. و باید دید که آیا اخلاق ، منش و روش آن مناسب آن کسوت می باشد یا خیر. برای مثال « ما می گوییم خیلی ها قهرمان اند ولی پهلوانان خیلی اندک هستند.»

وی افزود : پیشکسوت آن است که مردم به آنان اعتماد کنند ، بزرگتر مردم باشند،صلح و صفا در بین مردم جاری نمایند،امین آن مجموعه بوده و فرزندان مردم زیر بال و پر آنان رشد کرده باشند.

گل محمدی گفت : در ایام هفته دولت ۱۸ پروژه عمرانی در سطح استان تهران برای افتتاح داریم و انشالله برای شهرقدس هم برای دهه فجر  بخشی از آن پروژه های عمرانی که دوستان ما زحمت آن را کشیده اند به بار بنشیند و افتتاح گردد.

بخشی از انتظارات ما در ورزش های کشور توسط بچه های شهرقدس عملیاتی می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران شهرقدس را مرکز نخبگان ورزشی خواند و گفت : ما در بخش ورزش از شهرقدس باتوجه به پتانسیل هایی که دارد انتظاراتی را داریم.

وی تصریح کرد : کاروان اعزامی ایران در مسابقات جاکارتا ۶۲ مدال کسب کرد و در بعضی از رشته های ورزشی کارنامه موفقی بود ولی در بعضی از رشته ها هم کارنامه آن چنان موفقی را نتیجه نگرفت. استان تهران ۱۴ مدال شامل ۴ مدال انفرادی و ۱۰ مدال تیمی را بدست آورد که از نظر کارشناسان کارنامه قابل قبولی می باشد. ولی سهم بعضی از شهرستان ها در این کارنامه سهم پررنگی نبود.

گل محمدی توصیه ای برای مسئولین نمود و گفت : کارنامه ما را مسابقات آسیایی ، المپیک و قهرمانی جهان مشخص میکند نه قهرمانی کشور که بعضا جدول آن را خودمان تنظیم میکنیم و یا تیم زیادی ارسال کنیم و یا می توانیم رنکینگ مسابقات را تغییر دهیم اگر قرار است کسی تلاش کند باید شهرقدس در این میادین نفرات اعزامی و قهرمان داشته باشد و این برنامه ایست که باید شما مسئولین برنامه ریزی کنید که این پتانسیل در شهرقدس موجود می باشد.

در ادامه این مراسم برنامه های شاد و مفرح از جمله موسیقی سنتی زنده اجرا گردید و در پایان مراسم با اهدا تندیس از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس از پیشکسوتان ورزشی در رشته های باستانی،جانبازان،جودو،کوهنوردی،فوتبال،بوکس،پرورش اندام،دوچرخه سواری،کشتی،تکواندو،کاراته،کونگ فو،همگانی و تنیس روی میز و در ادامه از مسئولین شهرستانی و حامیان برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر به عمل آمد.