اولین جلسه کمیته اشتغال و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی شهرستان قدس در سال جاری به ریاست رئیس اداره ورزش و جوانان با حضور نمایندگان جوانان تام الاختیار ادارات در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان؛ اولین جلسه کمیته اشتغال و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی شهرستان قدس در سال جاری به ریاست رئیس اداره ورزش و جوانان با حضور نمایندگان جوانان تام الاختیار ادارات در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

در این جلسه حسین نوروزی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس اظهار داشت: مبحث اشتغال جوانان در شهرستان و جلوگیری از آسیب ها اجتماعی یک مقوله مهمی است که مسئولان باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: برای تربیت افراد خلاق و کارآفرین و آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با مبحث کارآفرینی و ایجاد اشتغال باید آموزش را در جامعه نهادینه کرد و نیاز امروز جامعه را که توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی بین جوانان و همچنین ارتقاء مهارت می باشد تقویت کرد.

مسئول امور جوانان اداره ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: سمن ها با ارائه آموزش های مربوطه در حوزه کار آفرینی و نیز مهارت آموزی جوانان برای کار و فعالیت در عرصه های اجتماعی و اقتصادی خود زمینه بروز آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری را در جامعه کاهش می‌دهند.

در ادامه شیری نماینده اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: یکی از راههای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی برگزاری کارگاهها و کلاس های آموزشی مهارت زندگی برای خانواده ها است.

وی افزود: مسائل پیشگیرانه، آموزش مهارت های زندگی به فرزندان اولین واکسن ایمن سازی اجتماع در برابر خطرات اجتماعی است و خانواده، مدرسه و جامعه مثلث تربیتی هستند.

شیری گفت: بنده امیدوار هستم با تعامل سه نهاد اجتماعی که دائما” از همدیگر در حال تاثیر پذیری و تاثیر گذاری هستند، زمینه های بروز و گسترش انواع آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود.

وی تصریح کرد: شهرقدس دارای استعدادهای فوق العاده ای می باشد آنچه باعث ایجاد آسیبهای اجتماعی می شود و در واقع زمانی که استعداد و توان فرد شکوفا نمی شود بخاطر عدم داشتن عزت نفس می باشد.
این مقام مسئول در آخر سخنان خود از مسئولان مربوطه درخواست همکاری پیش از پیش را خواستار شد و گفت: در جهت تشویق جوانان نخبه در زمینه های علمی، پژوهشی، هنری و … نصب بنر تبریک و تشکر از مقام آوران در سطح شهرستان در اولویت اقدامات اولیه تقدیر و تشکر از نام آوران قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه شاه محمدی نماینده سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس بیان کرد: در مبحث برگزاری کارگاههای و همایشهای آموزشی در فرهنگسراها و سالن های شهر، سال گذشته به نحوی بوده است که با استقبال بیش از ۱۹۷ هزار نفر علاقمند شرکت کننده در شهرستان قدس روبرو شد.

نماینده سازمان نهاد مردمی هم در این جلسه یکی از مهمترین و اصلی ترین موارد مورد بحث آسیبهای اجتماعی را بحث اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برشمرد و توجه بیشتر مسئولان را خواستار شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: عدم اشتغال جوانان و روی آوردن به سمت مواد مخدر یک مقوله بسیار مهمی است که باید طی برنامه ریزی ها و ایجاد فضای برای اشتغال و بکارگیری نیروی جوان آسیب ها در جامعه را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: کار آفرینان در مرحله به کار گیری افراد و به ثمر رساندن نتیجه دستاورد خود اکثراً در ادارات دچار پیچ و خم کارهای اداری می شوند و این روند دلسرد شدن و ناامیدی را بهمراه خواهد داشت.