همایش بزرگ کوهنوردی به همت شورای اسلامی شهرقدس، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره ورزش و جوانان این شهرستان به مناسبت روز جهانی زمین پاک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان؛ به مناسبت روز جهانی زمین پاک ،همایش بزرگ کوهپیمایی خانوادگی در غرب استان تهران روز جمعه ۳۱ فرورددین ماه با حضور پرسنل اداره ورزش و جونان، اعضای شورای اسلامی، مدیر عامل و معاونت ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس اعضای هیات ها، ورزشکاران و اقشار مردم ، در منطقه دره ازگی برگزار شد و در پایان جوایز نفیسی به شرکت کنندگان به قید قرعه اهداء شد قید قرعه اهداء شد.

احمدیان رئیس هیات کوهنوردی شهرستان قدس اظهار کرد؛ هر سال در این روز سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی با برگزاری اقدامات نمادین از جمله جمع‌آوری زباله و پاکسازی طبیعت به سایر شهروندان یادآوری می‌کنند که باید در راستای حفظ و حفاظت از محیط زیست و داشتن زمین پاک بکوشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورا ی اسلامی بیان کرد: همایش بزرگ کوهپیمایی با توجه اینکه زمین میراث ما برای آیندگان است اهمیت حفاظت از محیط زیست باید مورد توجه بیشتر همگان قرار گیرد.

وی، پسماندها و زباله ها را مهمترین عوامل آلوده کننده زمین دانست و اظهار کرد: در صورتی که پسماندها و زباله ها به درستی مدیریت شوند می توان از زباله ای که روزانه در منازل تولید می شود به خوبی بهره برداری کرد.

آذربرا اظهار داشت: هم اکنون اغلب کشورهای جهان سعی می کنند تا به بهانه این روز، از زمین به عنوان تنها مکان زندگی بشر اعاده حق کرده و به یادآوری این نکته بپردازند که در صورت تخریب محیط زیست، زمین به سوی نابودی سوق خواهد یافت.

این همایش با حضور ۴۰۰ نفر از شهروندان با پاکسازی کوههای وردیچ برگزار شد.