قد اقبل الیکم شهرالله ….

ماه خدا به شما رو کرده است …

ماه رمضان را ضیافت و مهمانی خداوند نامیده‌اند، زیرا در این ماه تمام بندگان و روزه داران میهمان درگاه حق تعالی هستند و چه زیباست بندگی را به جا آوردن در مهمانی و ضیافت حضرت حق. نزول قرآن، وقوع شب قدر، نزول ملائکه و روح، تقدیر سرنوشت و… هرکدام مائده‌های آسمانی و غذاهای معنوی است و سبب شده ماه مبارک رمضان، به عنوان ماه ضیافت و میهمانی الهی، نامگذاری شود.

 

 

 

لذا پیامبر اکرم(ص) در آستانه ماه مبارک رمضان، این گونه می‌فرماید:« ای مردم! همانا ماه با برکت و رحمت و آمرزش، به شما روی آورده است، این ماه، نزد خدا بهترین ماه است و روزهایش بهترین روزها و شب هایش، بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات. در این ماه، شما به میهمانی خدا، دعوت شده‌اید و در زمره بهره‌مندان از کرامت خداوند، قرارگرفته‌اید. در این ماه نفس‌های شما، تسبیح خداست و خواب شما عبادت است و اعمال شما پذیرفته و دعایتان به اجابت می‌رسد …

درخشش هلال ماه خدا، حلول ماه مبارک رمضان از گشاده بودن و گشایش ویژه درهای آسمان به روی بندگان حکایت دارد، حکایت از فرصتی برای شناسایی و رهیدن از اسارت صدها پیله نامبارکی که خواسته و ناخواسته به دور خود تنیده‌ایم، رمضان فرصتی است برای فاصله گرفتن از خود و یافتن خویشتن خویش، فرصتی برای جست وجوی نور و روشنایی، فرصتی برای پشت سرگذاشتن تاریکی و گسیختن تارهای ظلمت جهل و نادانی، کبر و غرور، خودبینی و خودخواهی و فرصتی برای شکستن فاصله‌های بین مخلوق و خالق است. و این مهمانی از آن خداست، ماه میهمانی خدا فرصتی بس ویژه است برای میهمان شدن درمحفل ملکوتیان .بر همین اساس رسول خدا(ص) فرمود: «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب» ماه رمضان را رمضان نامیدند، چون گناهان را از بین می‌برد و امام صادق (ع) فرمود: هر کس در ماه مبارک رمضان مورد رحمت خداوند واقع نگردد و بخشیده نشود، تا رمضان آینده آمرزیده نمی‌شود. مگر این که در سرزمین عرفه حاضر شود .

در ماه پر خیر و برکت رمضان برایتان قبولی طاعات و عبادات را آرزومندیم ….

التماس دعا