چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت پیگیری مصوبات جلسه قبل و گزارش بانکها در خصوص تسهیلات اهدایی ازدواج و فرزند آوری به ریاست وحید گلی کانی فرماندار با حضور معاونین و حسن پارسافر رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان و کمیته سامان ازدواج در محل سالن جلسات شهید شاه‌بوداغیان فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ وحید گلی‌کانی فرماندار شهرستان قدس در این نشست بیان کرد: امروزه با تهدیدات جمعیتی جدی مواجه هستیم به طوری که برنامه‌ریزی‌های مختلفی جهت تحقق شعار( ایران جوان بمان) صورت گرفته و باتوجه به اینکه تمامی دستگاه‌های اجرائی در راستای عمل به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارای وظایفی هستند بنابراین مجموعه بازرسی فرمانداری ارزیابی لازم را در این حوزه از ادارات انجام دهد.

 

وی افزود: دستگاه‌های متولی، نظارت لازم را بر بانک‌ها در راستای بررسی نحوه اعطای تسهیلات مختلفی نظیر وام ازدواج، وام فرزندآوری، همچنین حمایت‌های حوزه مسکن داشته باشند، همچنین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز بایستی برنامه‌ریزی لازم را جهت اشاعه فرهنگ ازدواج با برگزاری برنامه‌های مختلفی نظیر جشن‌های ازدواج دانشجویی به منظور تشویق جوانان به این فریضه واجب را در دستور کار قرار دهد.

 

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در حوزه برگزاری مراسمات ازدواج آسان در شهرستان انجام شده اما بایستی شاهد تداوم برگزاری اینگونه برنامه‌ها به جهت نقش موثری که در راستای فرهنگ‌سازی در این حوزه دارد، باشیم ،همچنین بایستی از ظرفیت ثمن‌ها و گروه‌های مردمی نیز استفاده شود.

 

مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: آسیب‌شناسی در حوزه طلاق مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی جهت بازگشت مجدد آن‌ها صورت گیرد، همچنین مجموعه مدیریت شهری فعالیت در راستای تبلیغات حوزه جوانی جمعیت را دستور کار قرار دهند و در بودجه سال ۱۴۰۳ نیز جهت افزایش فرزندآوری می‌توان بسته‌های تشویقی مختلفی را در نظر گرفت.

 

گلی‌کانی عنوان کرد: در این حوزه نبایست صرفا به مصوبات اکتفا کرد بلکه بایستی در کف جامعه با فرهنگ‌سازی و اعطای بسته‌های ‌حمایتی مختلف شاهد بازخورد آن باشیم، همچنین جلسه تخصصی در راستای برگزاری ازدواج آسان با اداره صمت و اصناف جهت بهره‌مندی از تخفیفات به منظور استفاده از تالارهای شهرستان صورت گیرد.

 

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های مختلف شاهد پیشبرد اهداف حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باشیم چراکه مباحث این حوزه از موضوعات حائز اهمیتی می‌باشد و فعالیت در این حوزه قطعا بازخوردهای مثبتی را در پی خواهد داشت.