میته تخصصی آسیبهای اجتماعی با محوریت ازدواج پایدار جوانان و راههای پیشگیری از طلاق به ریاست حسن پارسافر رئیس اداره, با حضور نمایندگان تام الاختیار جوانان ادارات شهرستان در محل سالن جلسات اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ حسن پارسافر با تاکید بر ضرورت تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در نظر داریم با برگزاری کمیته های تخصصی، وضعیت ازدواج و طلاق و نیز راههای تحکیم بنیان خانواده را مورد بررسی قرار داده و در جهت رفع آن با همکاری دستگاههای اجرایی اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان، در ادامه با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی می تواند در جهت پیشگیری و کاهش از طلاق موثر واقع شود، افزود: برگزاری دوره های آموزشی ویژه زوجین به عنوان فرصتی جهت بازنگری مسیر طی شده و تامل بر ویژگی های فردی خود و همسر برای خودشناسی و آشنایی با مهارت های زندگی مشترک می تواند کمک قابل توجهی به پیشگیری از طلاق و صیانت از نهاد خانواده کند.

در ادامه این نشست مباحثی همچون ترویج فرهنگ ازدواج به هنگام، اگاهانه، آسان و پایدار- ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و خانواده- تسهیل ازدواج جوانان با مشارکتهای عمومی (در امر جهیزیه)- فرهنگسازی مقابله با تشریفات دست و پاگیر در امر ازدواج- معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق- استفاده از ظرفیت مشاوران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و فعالیت خیرین- برگزاری جشنهای وصال (ازدواج دانشجویی) آسیب شناسی موضوعات ازدواج و خانواده مورد گفتگو قرار گرفت.

گفتنی است اعضای حاضر ضمن ارائه عملکرد امور جوانان اداره مربوطه، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی (پیش، حین و بعد) از ازدواج  و نیز پیشگیری از طلاق پرداختند .