سومین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، جوانان، زنان و خانواده شهرستان به ریاست وحید گلی کانی فرماندار قدس، با حضور محمدعلی ربیعی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، حسن پارسافر رئیس اداره ورزش و جوانان و  دیگر مسئولین در سالن جلسات شهید شاه‌بوداغیان فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس به نقل از سایت فرمانداری؛ وحید گلی‌کانی در سومین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، جوانان، زنان و خانواده شهرستان بیان کرد: می‌بایست در حوزه اوقات فراغت نسل جوان به صورت ویژه فعالیت شود چراکه برخلاف گذشته زندگی‌های امروزی متأثر از فضای مجازی، منازل آپارتمانی و دیگر موارد است و در این حوزه اداره ورزش و جوانان نباید صرفا به صورت دبیرخانه‌ای اقدام کند.

وی افزود: امسال در حوزه اوقات فراغت با جوانانی مواجه هستیم که شبهات بسیاری را فضای مجازی برای آن‌ها ایجاد کرده است، بنابراین در حوزه تولید محتوا،باید به صورت دقیق‌تر و با برنامه‌ریزی مناسب فعالیت شود، همچنین اداره کل دستگاه‌های اجرائی نیز بایستی نسبت به پشتیبانی در حوزه تامین اعتبار آن اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان قدس در رابطه با نحوه رفع مشکلات حوزه ازدواج آسان ادامه داد: در حوزه ازدواج آسان می‌بایست به صورت تقنینی ورود کرد چراکه بعضی از موارد مانند پیش‌بینی تسهیلات یا تخفیفاتی برای تالارها و دیگر موارد بایستی در قانون پیش‌بینی شود تا شاهد نتیجه مطلوبی در این حوزه باشیم.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: باتوجه به در پیش رو بودن سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می‌بایست به منظور برگزاری برنامه‌های مختلفی مانند جشن ازدواج آسان برنامه‌ریزی شود، همچنین جهت شرکت عموم مردم نیز اطلاع‌رسانی گردد چراکه این برنامه فقط مختص به یک قشر خاص نیست.

گلی‌کانی در خصوص استفاده از از ظرفیت فضای مجازی عنوان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قدس نسبت به مدیریت بیلبوردهای سطح شهر در حوزه ازدواج آسان و اوقات فراغت فعالیت نماید، همچنین در این حوزه از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده شود.

این مقام مسئول افزود: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان موجود است که نمونه بارز آن صنایع یا مجموعه هواو فضا است بنابراین دستگاه‌های متولی حوزه جوانان مانند آموزش و پرورش، هلال احمر با هماهنگی لازم نسبت به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت اقدام کنند.

فرماندار شهرستان قدس در پایان تصریح کرد: علیرغم ضعف در سرانه کتابخانه‌ای شهرستان، ظرفیت‌های مطلوبی در این حوزه موجود است که نیازمند پشتیبانی می‌باشد و امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم در حوزه اوقات فراغت جوانان و دیگر ‌حوزه‌ها برخلاف گذشته به صورت ویژه فعالیت کنیم.