زهرا رحیمی مسئول روابط اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی مورد تجلیل مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ این مراسم که با حضور “علی جوادی” مدیر کل، صائبی مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری، اژدر شهابی معاون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، قربانی مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران، معاونین و مدیران ستادی اداره کل و مسئولان روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان حوزه و شهرستان، در استودیو خبر ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، ضمن پخش کلیپ افتتاح استودیو خبر ورزش و جوانان تهران و کلیپ سرود تهران، از میهمانان ویژه و از روسای روابط عمومی ها تقدیر شد.

وی ابتدا از حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، استانداری تهران و فرمانداری پایتخت در این مراسم قدردانی کرد و گفت: جای بزرگان بویژه مسئولان وزارت ورزش و جوانان، استاندار و فرماندار تهران در این جمع خودمانی کوچک، اما پر اثر خالیست و این استودیو خبر، یک ظرف است که می توان از آن برای انتشار اخبار مد نظر استانداری و فرمانداری بهره برد تا از این طریق با مردم گفت و گو شود و گزارشی از زحمات و فعالیت های خودشان و همکاران شان را به مردم استان تهران ارائه دهند. این استودیو فقط برای اداره کل نیست و خالصانه دراختیار سایر دستگاه ها از جمله وزارت ورزش و جوانان است تا از امکان تولید و انتشار خبر برخوردار شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان از اثرگذاری روابط عمومی ها گفت و افزود: روابط عمومی ها یک حلقه وصل و واسط بین دستگاه ها و مردم و جامعه هستند. هر دستگاه و مجموعه ای یک مسئولیت، ماموریت و نظام قدرتمندی دارد که اگر به منزله یک خودروی در حال حرکت تداعی شود، روابط عمومی آن مانند تمام علائم هشدار دهنده دیداری است و با علائمی که برای مسئولان می فرستد، فضا و نقاط کور را روشن می کند تا مدیران مسیر را بهتر ببینند و ترسیم کنند. در واقع هدف نهایی، رسیدن به مقصد، منزل و مقصودیست که قرار است حرکتی داشته باشد تا پس از یک بازده زمانی به نقطه ای برسد که نسبت به قبل، جلوتر از نقطه آغاز حرکت، باشد.

علی جوادی ادامه داد: بعد مسافت برگرفته از چند مولفه از جمله سرعت و زمان است که همه از کانال روابط عمومی و ارتباطات به مدیر و راس مجموعه منتقل می شود، لذا کارکرد شما مسئولان روابط عمومی ها چند نقش مهم دارد؛ الزام به رفتار برونگرایی سازمان و الزام به انتقال اتفاقات برون جامعه که نیاز هست افراد داخل مجموعه و بالاترین سطح آن، از این اتفاقات اطلاع داشته باشند. هر چقدر مردم و جامعه بیشتر در جریان توفیقات و یا شکست های هر مجموعه ای قرار بگیرند، بیشتر همراهی می کنند، یعنی هراندازه بتوانیم مجموعه ها را با مردم پیوند بزنیم، به سمت مردمی شدن می رویم و همراهی مردم، کمک مردم، مشارکت و مساعدت مردم و جامعه برای ایجاد توفیقات، بیشتر خواهد شد.

وی گفت: امروز، اصلی ترین موضوع، توفیق مدیران دستگاه ها و سازمان های پیشرو است که فضای رقابتی دارند و نه سازمان هایی که صرفاً جریان ایستایی دارند و با روش های سنتی کار می کنند. در قوانین مدیریتی جدید، هر سازمان که خودش را تجهیز نکند و به ابزار و تغییرات روز، همگون، همگام و همساز نکند، محکوم به شکست است و خیلی از سازمان های بزرگ چون به روش مدیریتی سنتی، اداره می شوند و با تغییرات همراه نشده اند، از بین رفته اند و در بین مردم جایگاهی ندارند.