حسین لطفی نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان ( از شهرقدس) با برتری برابر حریفی از کشور ترکیه در فینال بازی های همبستگی کشورهای اسلامی صاحب مدال طلا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ بازی‌های کشورهای اسلامی از روز سه شنبه ۱۸ مرداد ماه به صورت رسمی آغاز و در نخستین روز این بازی ها، مسابقات تکواندو با برگزاری مبارزات اوزان ۵۷- و ۵۳- کیلوگرم در گروه زنان، ۵۴- و ۵۸- کیلوگرم در گروه مردان برگزار و  4 نماینده تکواندو کشورمان توانستند ۲ مدال طلا و ۲ برنز را به خود اختصاص دهند.

در گروه پسران حسین لطفی نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم تکواندو ایران، دور اول را به دلیل غیبت حریفی از ساحل عاج پشت سر گذاشت و درادامه «محسن رضایی» از افغانستان را شکست داد. وی در مبارزه سوم خود به مصاف «چوان وان تان» از مالزی رفت و با برتری ۲ بر صفر راهی مرحله نیمه نهایی شد.

لطفی در این مرحله «ماگومدوف» از جمهوری آذربایجان را نیز با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و به دیدار پایانی صعود کرد. وی برای کسب مدال طلا  «پولاد گورکم» از ترکیه را با نتایج ۱۵ بر۴ و ۵ اخطاره شدن رقیب شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

در روز نخست مسابقات تکواندو، تیم ایران ۴  نماینده داشت که ناهید کیانی و حسین لطفی ۲ مدال طلا، مهدی حاج موسایی و نسترن ولی زاده  ۲ مدال برنز کسب کردند.