اولین نشست ساماندهی امور جوانان شهرستان در سال۱۴۰۱به ریاست فرماندار قدس و با حضور نادر ممیلو رئیس اداره ورزش و جوانان بعنوان دبیر ستاد و مسئولین مربوطه در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس به نقل از سایت فرمانداری، وحید گلی‌کانی در نشست ساماندهی امور جوانان شهرستان با اشاره به تلاش  دشمنان برای اشاعه فرهنگ نادرست به جوانان  در جامعه بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم هم افزایی دستگاههای اجرایی در حوزه جوانان ، بخش فرهنگی و اشتغال و پیش گیری آسیب های اجتماعی شاهد افزایش آسیب های اجتماعی هستیم. 

وی افزود: در حوزه مواد مخدر و سایر آسیب های که متوجه جوانان است  مقصر هستیم چراکه در ستاد امور جوانان برنامه‌ای  انجام نشده و اگر ما فعالیت‌های خود را نقد نکنیم و غفلت کنیم، دشمنان فعالیتی در راستای جذب جوانان انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان قدس گفت: ، اداره ورزش و جوانان به عنوان دبیر ستاد امور جوانان شهرستان  و سایر دستگاههای متولی در  عرصه‌های مختلف حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با توجه به نقشی که جوانان هر کشور در حیات و بالندگی آن ایفا می‌کنند سرمایه‌گذاری در آموزش و تربیت صحیح آن‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. دوره جوانی، دوره شکل‌گیری و قوام یافتن شخصیت فرد و هویت فرهنگی اوست. در این دوره فرد متناسب با اطلاعاتی که از طریق نهادهای اجتماعی دریافت می‌کند، هنجار و ارزش‌های جامعه خود را درونی می‌کند. سبک ها و نحوه  ی گذران اوقات فراغت جوانان می‌تواند نقشی مؤثر در شکل‌گیری شخصیت آنان و همین طور سازندگی جامعه داشته باشد. لذا اهتمام به مطالعه در این خصوص و برنامه‏ ریزی برای آن، از دغدغه‏ های اصلی دست‏ اندرکاران به شمار می‏ رود. 

گلی‌کانی عنوان کرد: صرف اینکه ایده‌های متعدد داشته باشیم، مهم نیست، باید از امکان متعدد ورزشی که برای ساخت آنهاهزینه بسیاری شده برای ترغیب جوانان به ورزش  و گذراندن صحیح اوقات فراغت ، استفاده  شود، مدیر کل ورزش و جوانان باید مشکل‌های حوزه ورزش در این شهرستان را رصد، همچنین اصلاح کند و نقش بانوان در حوزه ورزش باید مشخص شود.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با همپوشانی یکدیگر در حوزه جوانان فعالیت کنند و فعالیت اداره ورزش و جوانان صرفا مطالبه از دیگر دستگاه‌ها نیست بلکه باید برنامه محور فعالیت کند و در کنار آن برنامه های مسنجم و عملیاتی  خود را انجام دهد.گلی‌کانی افزود: اگر جوانان را حفظ کنیم، آینده نظام را حفظ کره‌ایم، گام دوم انقلاب باید با جوانان امروز مدیریت شود و باید جهت تربیت صحیح این نسل حرکت کنیم، نمونه اقدامات انجام شده در این حوزه، همین پویش سلام فرمانده است که انقلابی در سطح خانواده‌ها ایجاد کرد.