دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قدس با محوریت کنترل و کاهش آسیب های فضای مجازی به ریاست نیکخواه معاونت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور سایر اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛  محسن نیکخواه با اشاره به نقش فضای مجازی در زندگی امروز بیان کرد: اینترنت و شبکه های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی می باشد که با برنامه ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند.

در ادامه نادر ممیلو سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس گفت: یکی از راههای مقابله با آسیب های فضای مجازی برگزاری کارگاههای آموزشی نحوه استفاده صحیح در این زمینه با هدف آشنایی خانواده ها و نسل جوان با فضای مجازی، معرفی آسیب ها، مزایا و ظرفیت های فضای مجازی، و نیز آگاهی بخشی به خانواده ها و کاربران در سطح شهرستان می باشد.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری قدس در پایان با اشاره بر اهمیت مقوله ازدواج در شهرستان قدس اظهار داشت: با توجه به فرهنگ غنی شهرستان ولایت مدار قدس، حتی یک مورد طلاق زیبنده شهرستان نیست که باید گفت افزایش طلاق در نگاه نخست فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و عدم توجه به توصیه های بزرگان دین را نشان می دهد.

 نیکخواه از ادارات و نهادهای متولی مانند اداره تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و بانک ها خواست تا به طرق مختلف چه در حوزه ارشاد و آموزش و فرهنگ سازی و چه در پرداخت تسهیلات بانکی نهایت تلاش و همکاری خود را با جوانان به کار گیرند.