جلسه هم‌اندیشی در خصوص امور ورزش و جوانان شهرستان قدس با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان ، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهرقدس و در محل دفتر فرماندار شهرستان قدس برگزار گردید..

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس، لیلا واثقی فرماندار شهرستان قدس در دیدار صبح امروز(یکشنبه) از ضرورت پیگیری پروژه های نیمه تمام ورزشی گفت و از کلنگ زنی خانه جوان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

وی به آمار بالای قهرمانان و مدال آوران این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: هدف ما سوق دادن جوانان به سمت ورزش و تخلیه انرژی آنهاست تا از این طریق از بروز اعتیاد در جامعه پیشگیری کنیم و نیز به کارآفرینی برای مربیان، ایده های ارزشمند مربیان و هزینه های مربوط به ستاد مبارزه با مواد مخدر توجه شود.

فرماندار شهرستان قدس گفت: هدف باید رضایتمندی مردم و مشارکت حداکثری باشد و در این بین جانبازان و معلولین که بخش مهمی از ورزش هستند باید مورد رسیدگی قرار گیرند.

وی ادامه داد: باید به جانبازان و معلولین به طور ویژه نگاه کرد؛ آنها نیاز به ورزش دارند و باید در سالن ها زمان مناسبی را به آنها اختصاص بدهیم. در همین ارتباط سالن حضرت ولیعصر(عج) شهرداری را با امکانات مشخص برای ورزش جانبازان درنظر خواهیم گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این دیدار گفت: اعتبارات ورزشی ضعیف شده و علت آن بسته شدن اماکن ورزشی است.

نصرالله پریچهره بر لزوم اجرایی شدن بخشنامه های بخشودگی هزینه های اماکن دولتی و ورزشی تاکید کرد و گفت: ضرورت تعریف پروتکل های بهداشتی برای باز شدن اماکن ورزشی به ویژه استخر های سرپوشیده احساس می شود. استخرها بسته شده اند و پروتکل های راه اندازی استخرها باید زودتر مشخص شود.

وی ادامه داد: باید درجهت عمومیت بخشیدن و ورزش همگانی کوشا باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان از لزوم کمک گرفتن از ارزش افزوده روستاها گفت و تاکید کرد: سوق دادن مردم و علاقه مندان به ورزش به سوی فضاهای باز هزینه کمتری دارد و دسترسی به این فضاها نیز بهتر است.

پریچهره با اشاره به اهمیت ورزش جانبازان و معلولین گفت: رضایتمندی جانبازان زمانی خواهد بود که یک سالن ویژه به آنها اختصاص داده شود.

در ادامه این دیدار محسن حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس ضمن خیر مقدم به حاضرین به ارائه گزارشی از عملکردهای حوزه جوانان، قهرمانان، سرانه های ورزشی و سایر ظرفیت های این شهرستان پرداخت و بیان کرد: در صدد هستیم که باتوجه به ظرفیت این شهرستان بتوان در رویدادهای استانی، کشوری و بین المللی مدالهای ارزشمندی را ثبت کنیم.

حسینی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی گفت: فضاهای ورزشی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین کاربری ها در شهرها می باشد، به طوری که می توان گفت اکثر اقشار جامعه به نحوی با این فضاها در ارتباط هستند.

مسعود مختاری شهردار مرکزی شهر قدس به وضعیت زیرساخت‌های ورزشی شهرقدس اشاره کرد و اظهار داشت: رویکرد مدیریت شهری در توسعه زیرساخت‌های ورزشی در سالیان گذشته که در قالب اجرای پروژه‌هایی همچون احداث خانه تکواندو و کاراته، خانه کشتی، زمین های چمن، سالن‌های چندمنظوره، و… تحقق یافته، موجب افزایش سرانه ورزشی در شهرستان گردیده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز چندین پروژه‌ ورزشی در دست احداث می‌باشد که می‌توان به پروژه‌هایی از قبیل سالن ورزشی محمدآباد، استخر و مجموعه ورزشی واقع در بلوار شهدای اصناف، هتل ورزشی، استخر سرخه‌حصار و استخر بانوان اشاره کرد که سرانه ورزشی شهرقدس را به طور قابل توجهی ارتقا خواهند داد. توسعه زیرساخت‌ها و توزیع متوازن امکانات ورزشی در سطح شهر موجب ارتقای ورزش شهرستان گردیده که کسب عناوین مختلف در عرصه‌های ملی و بین‌المللی توسط نوجوانان و جوانان شهرقدسی از نتایج این امر می‌باشد.

 شهردار قدس با بیان اینکه مدیریت شهری قدس بزرگ‌ترین حامی ورزشکاران بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی، اهتمام اعضای محترم شورای شهر و شهرداری همواره حمایت و پشتیبانی از هیات‌های ورزشی فعال در سطح شهرستان بوده است.