نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قدس با موضوع اوقات فراغت با حضور محسن نیکخواه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و مسئولین ادارات با تلاوت آیاتی چند از کلام … صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ نخستن جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور محسن نیکخواه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، محسن حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان بعنوان دبیر ستاد و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان، طرح های مشارکتی اوقات فراغت جوانان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این جلسه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری قدس بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، اکثر برنامه های فرهنگی و ورزشی در سطح کشور ـ استان و شهرستان لغو گردید و اکثر جوانان و نوجوانان بیشترین وقت خود را در فضای مجازی سپری می کنند.

وی عنوان کرد:  تدوین برنامه های مناسب و جامع برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان از مهمترین شیوه های مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی می باشد و نیز ارزش گذاری و برنامه ریزی برای پرکردن ساعات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه ضروری است.

به گفته وی یکی از اهداف ما در این راستا توجه به بخش فضای مجازی و برنامه های دقیق، فراهم سازی زیرساخت های فرهنگی در شبکه های اجتماعی بوده است تا بتوانیم با این رویکرد برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان در شرایط کرونایی داشته باشد.

در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان، توضیحاتی را در خصوص مصوبات آخرین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به همراه عملکرد و برنامه های غنی سازی اوقت فراغت جوانان اداره ورزش و کلیه ادارات در سال ۹۸  را مطرح نمودند.

محسن حسینی با بیان اینکه شیوع کرونا باعث لغو اکثر همایش ها، مسابقات و دیگر برنامه های این نهاد شده است تصریح کرد: یکی از اهداف ما در شرایط فعلی امکان سنجی و توان یابی برای رفع اوقات فراغت جوانان این شهرستان می باشد تا بتوان نشاط، شادابی، سرگرمی را برای نسل های جوانان این شهرستان فراهم نماییم وی همچنین خواستار هماهنگی و هم دلی بیشتر بین ارگانها و نهادها جهت کیفی سازی برنامه های اوقات فراغت در فضای مجازی شدند.

این مسئول ادامه داد در مرحله نخست شیوع کرونا توانسته ایم با مشارکت هیاتهای ورزشی ورزشکاران و ملی پوشان، مسابقات مجازی ورزشی در خانه را انجام دهیم که هم اینک نیز با شیوع موج دوم این بیماری منحوس نیز این طرح را با قوت دو چندان در حال برگزاری هستیم. به گفته وی علاقه مندان ورزشکاران و شهروندان این شهرستان می توانند کلیپ های ورزشی خود را به این نهاد ارسال کنند.