به مناسبت روز روستا جلسه اجرای ورزش اصیل باستانی، پهلوانی و زورخانه ای در سالن ورزشی شهدای دانش با حضور بخشدار مرکزی، رئیس اداره ورزش و جوانان، مدیر اداره آموزش و پرورش، دبیر هیئت ورزش باستانی، پهلوانی و زورخانه ای استان تهران، رئیس هیئت ورزش باستانی و زورخانه ای شهرستان قدس، اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای هفت جوی، دانش و زرنان در سالن جلسات بخشداری مرکزی قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان؛ محسن حسینی با اشاره به هدف گذاری ها برای تعالی و توسعه ورزش در قدس بیان کرد: در ورزش باستانی هم سنت ها رعایت شده و هم از روشهای مدرن استفاده شده است و از آنجایی که هیچ محدودیت سنی در ورزش باستانی وجود ندارد این امر جایگاه ورزش پهلوانی را بالا می برد.

وی افزود ورزش های باستانی، پهلوانی و زورخانه ای مکمل سایر ورزش ها است و برسلامت جسم و روح و جلوگیری از وقوع بیماری ها تاثیر گذار است. رونق بیشتر این رشته ورزشی نیاز به حمایت دارد و می بایست ورزش های باستانی به ویژه میان نسل امروز فرهنگ سازی شود.

ماریا سادات رضوی، بخشدار مرکزی قدس با اشاره به اهمیت جذب جوانان و نوجوانان در ورزش های باستانی و اصیل اظهار داشت: ورزش باستانی و زورخانه ای از ورزش های اخلاقی، معنوی و اصیل ایرانی است که با اجرای آن می توانیم در سطح استان آن را مطرح و معرفی کنیم.

رضوی افزود: شناسایی ظرفیت های مختلف فرهنگی، ورزشی یکی از وظایف ماست از اینرو رشته ورزشی باستانی درسالن شهدای دانش و نیز با مشارکت اداره آموزش و پرورش در مدارس پسرانه شهرستان قدس نیز طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، برگزار خواهد شد، همچنین جهت فرهنگ سازی و گسترش ورزش اصیل و باستانی همت جمعی لازم است.

بخشدار مرکزی قدس بیان داشت: زیرساخت های پروژه های عمرانی مختلف در روستاهای زرنان، هفت جوی و دانش انجام شده و افتتاح این طرح ها در بهمن ماه انجام خواهد شد.

صادق محمدی، رئیس اداره آموزش و پروش شهرستان قدس گفت: دانش آموزان سرمایه های معنوی و انسانی آینده کشور هستند و هدایت آنها در مسیرهایی که موجب شکوفا شدن و استعداد یابی آنها می شود بر کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر ویژه دارد.

محمدی خاطر نشان کرد: ورزش ایمنی قوی در نوجوانان و جوانان ایجاد میکند و با توجه به جمعیت بالای شهرستان و روستاهای تابعه از اجرای ورزش های باستانی در مدارس استقبال می کنیم و می توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش تصریح کرد: ورزش را نباید به یک رشته خاص اختصاص داد و جذب دانش آموزان در رشته های دیگر ظرافت و هنری است که در کنار سایر رشته ها به ویژه در رشته های باستانی باید مورد توجه قرار گیرد.