نخستین شورای اطلاع رسانی شهرستان قدس به ریاست علی اصغر ناصربخت فرماندار شهرستان قدس و با حضور علی بابایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران، فریدون عطایی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و دیگر مدیران روابط عمومی ادارات سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی قدس، دفتر خانه ملت، دفتر امام جمعه، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و کارشناسان اجتماعی و روابط عمومی فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان به نقل از سایت فرمانداری شهرستان قدس؛ امین بابایی در نخستین شورای اطلاع رسانی شهرستان قدس که به ریاست فرماندار و دیگر اعضای شورا تشکیل شده بود؛ اظهار داشت: فصل اطلاع رسانی در سطح کلان بسیار متفاوت شده و نسبت به گذشته از رویکرد مکتوب سنتی به سمت کاملا تخصصی، آنی و اثر گذار حرکت کرده است.
وی با بیان این نکته که فضای جهانی و وب، در لحظه و آنلاین به پردازش اخبار و تولید محتوا می پردازد؛ تصریح کرد: جهانی شدن اطلاعات و خارج شدن از یک فضای بسته و کنترل شده، این فرصت را ایجاد کرده است که برای بقای سازمان و ادامه حیات، در یک رقابت خبری شرکت کنیم.
بابایی ادامه داد: جهانی شدن و قرار گرفتن در مدار اطلاع رسانی که روزانه کاربران به تحلیل وقایع و اتفاقات روزر می پردازند، تاثیر شگرفی بر مقوله اطلاع رسانی دارد که نیازمند به روز شدن و افزایش سطح آگاهی و تخصص در این زمینه است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با اشاره به این مهم که شورای اطلاع رسانی شهرستان باید با ایجاد اتاق فکر به مهندسی اخبار و اطلاعات اقدام کند، افزود: نقشی که شورای اطلاع رسانی در تولید محتوای خبری در سطح شهرستان دارد می تواند جریان ساز بوده و از مشکلات و مسائل به وجود آمده در سطح منطقه بکاهد.
وی بیان کرد: فلسفه وجودی شورای اطلاع رسانی استان و شهرستان هم برگرفته از تغییر رویکرد در اطلاع رسانی است که ضرورت دارد بر مبنای عملگرایی و مبتنی بر کار جمعی حرکت کند تا شاهد اثرگذاری بیشتری در عملکردش باشد.
به گفته بابایی وظیفه شورای اطلاع رسانی در جریان قرار دادن مدیران از مشکلات مردم و پیگیری حل و فصل آن است که در ادامه می افزاید: اگر مدیران دچار خود سانسوری شوند و روابط عمومی ها کارکرد اصلی خود را از دست بدهند؛ به طور حتم دشمن قدرت نفوذ خود را در بین مردم جامعه خواهد یافت و به راحتی ضربه خود را به بدنه دولت و نظام خواهد زد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران در خاتمه گفت: امروز دشمن با همه توان در حال کاشت بذر ناامیدی در جامعه و دلسرد کردن مردم از انقلاب اسلامی است و روابط عمومی ها باید با حضور پر رنگ در جهت حفظ ارزش های نظام وجریان سازی به هنگام، به تولید محتوای اثر بخش بپردازند.