تیم های جستجو گر شهر قدسی برای ۲ فرد میانسال ۶۰ و ۶۳ ساله که روز جمعه در کوههای سولقان گرفتار شدند توانستند پس از پیگیری های فراوان این افراد را پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان شهرستان قدس, براساس دریافت پیام کمک فوری از همنوردان تیم مفقود شده عصر روز جمعه ۱۶ آذر توسط تیم جستجونجات هیات کوهنوردی شهرقدس مبنی بر عدم بازگشت دو نفر از اعضاء ۶۰ و ۶۳ ساله بلافاصله تیم شهرقدس متشکل از آقایان (داود احمدیان، حسین رضایی جاوید ، مهران لطفی و محمد خزلی) به همراه سایر تیم های نجات در حسینه روستای واریش تشکیل جلسه داده و در اولین اقدام شبانه تیم ارزیابی هیات کوهنوردی قدس در شرایط نامساعد جوی وارد منطقه شده و پس از بررسی و ارزیابی اولیه و ملحق شدن سایر تیم های هماهنگ شده ساعت ۲۲ فاز اول جستجو پیرامون دهلیز اصلی به پایان رسید.
در ادامه بامداد شنبه ساعت ۲ تلاشها از طرف روستای کشار ادامه پیدا کرد که در نهایت با روشن شدن هوا همنوردان تیم جستجونجات شهرقدس با ریکاوری و ملحق شدن سعید بخشی به تیم کار از مسیر اصلی قله با پیدا کردن ردپای کوهنوردان مفقود شده که به سمت دره کشار و سولقان منتهی میشد ادامه داشت که در نهایت نفرات مفقودی در شرایط سخت بیواک ساعت ۱۲:۳۰ پیدا شدند.
در کنار این تلاشها نیز یک فروند هلیکوپتر با نیروهای هلال احمر به منطقه اعزام گردید و در نهایت ساعت ۱۴ مفقودین با پای خود از طریق روستای واریش به خانواده های خویش پیوستند.
اعضاء تیم پشتیبانی شهرقدس: داود بخشی، جعفر خندابی، فیض اله حراتی منصور چناقچی، جعفر قاری، عظیم سیدی، حمیدرضا اهوارکی ،مصطفی غمناک
در پایان داود بخشی رئیس هیات کوهنوردی شهرستان قدس از همکاری کوهنوردان و عوامل دهیاری واریش و هیات کوهنوردی استان تهران قدر دانی کرد.