اولین دوره طرح  سنجش  ساختار قامتی  زنان  و دختران روستایی با ابتکار و اجرای گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و هیات روستایی عشایری شهرستان قدس امروز (چهارشنبه- ۱۴ آذر ماه) در روستای دانش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ این طرح با همکاری ارزنده هیات ورزشهای روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان قدس، دهیاری دانش با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفز از بانوان این روستا با حضور فاطمه سلیمی معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و کارشناسان مجرب حوزه ساختار اسکلتی و قامتی، لیلا حقیقی امور بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس و خدائی نائب رئیس هیات ورزشهای روستایی و بازیهای بومی محلی این شهرستان، در سالن ورزشی دانش برگزار شد.

سلیمی در جریان این طرح گفت: طرح سنجش ساختار قامتی یکی از ایده هایی است که وزارت ورزش و جوانان عنوان نموده و در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر سبک زندگی روستایی، سبک زندگی بیشتر به ‌سمت سبک زندگی شهری تغییر یافته و انجام ندادن فعالیت‌های ورزشی بخشی از جسم زنان و دختران روستایی را درگیر کرده و شرایط به ‌گونه‌ای شده که درمان این نارسایی‌ها هزینه هنگفتی را برای خود فرد و خانواده‌ها و نهایتاً بر دولت تحمیل می‌کند.

معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران بیان کرد:  کارشناسان نیرومند که دوره‌های حرکت های اصلاحی و آسیب‌شناسی را گذرانده‌اند، تیمی را تشکیل داده‌اند تا در روستاهای استان تهران طرح ساختار قامتی زنان روستایی را اجرا کنند و در واقع اجرای این طرح به‌صورت تحقیقی پژوهشی و نتیجه گراست.

در پایان محسن حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس از گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران همچنین از سید اسماعیل موسوی دهیار دانش و رئیس هیات ورزشهای روستایی و بومی محلی شهرستان قدس به جهت همراهی و پشتیبانی از این طرح تقدیر کرد.