سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس از برگزاری چهارمین جلسه ستاد امور جوانان با محوریت برنامه های کنترل و کاهش آسیبهای فضای مجازی جوانان در محل فرمانداری شهرستان قدس روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه در محل فرمانداری خبرداد.

 به گزار ش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ علی اصغر ناصر بخت فرماندار شهرستان قدس در این نشست با اشاره به اینکه باید نسل جوان را مورد توجه قرار داد چراکه آنان می توانند در پیشبرد راهبرد کشور نقش به سزایی را ایفا کنند. وی ادامه داد باید در انتخاب مدیران تلاش بسزایی را داشته باشیم تا اهداف را با موفقیت پیش ببریم.
فرماندار شهرستان قدس تصریح کرد، ۱/۷۳ درصد رشد جمعیت این شهرستان است که بالاترین درصد در استان تهران میباشد. همچنین در خلاف هرم سنی جمعیت استانی هم کاهش سن ۰ تا ۴ سال را نشان میدهد که در این شهرستان رنج سنی ۰ تا ۴ سال و ۵ تا ۹ سال با موج جمعیت برخوردار است.
نکته ی مضاعف کننده این روند مهاجرت خانواده ها در این شهرستان است که برخلاف سایر شهرستانهای استان تهران که مهاجرت به صورت انفرادی می باشد در قدس مهاجرت خانوادگی رو به رشد است.
که این خود یک امتیاز برای شهرستان محسوب می شود اما از سوی دیگر از لحاظ ارائه خدمات با کمبودها مواجه می شویم و نیز سرانه ها جوابگو نمیباشد و باید افزایش پیدا کند.
حسین نوروزی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس همچنین به مصوبات دومین و سومین جلسه ستاد ساماندهی جوانان اشاره کرد و گفت: در خصوص هفته جوان و مشارکتهای اجتماعی، از برگزاری جشنواره دو نیمه سیب به همین مناسبت و عقد سه زوج در این مراسم و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی جوان، ازدواج، توانمند سازی و مهارتهای خانواده اطلاع داد.
وی ادامه داد؛ علت همین هجمه های بسیار زیاد که نگاه مردم را نسبت به عملکرد مردم و دامن زد فضای مجازی هست که باید فکری را توسط این مجموعه داشته باشیم و در این زمینه نیز می تواند سازمانهای مردم نهاد ، ادارات ، دستگاههای  متولی نقش بسزایی را ایفا کنند.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان نمیتواند به تنهایی نقش به سزایی را در تامین اختیارات به عهده بگیرد اظهار داشت شهردار و دستگاههای متولی در این زمینه حمایت و کسب مالی داشته باشند چرا که مسئله جوانان مسئله فرا دستگاهی و فرا جناحی است.
در ادامه حسن کلاشلو معاون مطالعات جوانان مرکز مطالعات پژوهشهای وزارت ورزش توضیحاتی را در خصوص عواملی که ممکن است نوجوانان را در خطر رفتارهای جنسی سنین پایین قرار دهد، عوامل نگرشی و انگیزشی نوجوانان در جستجوی موضوعات خارج عرف در فضای مجازی، تاثیرات مواجه با مواجهات جنسی در اینترنت و فضای مجازی بر دیدگاه ها و رفتارهای جنسی نوجوانان، راهکارهای کاهش آسیب مربوط به مواجهه با محتوای جنسی در اینترنت و فضای مجازی از دیدگاه نوجوانان را ارائه دادند.
گفتنی ست در این نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان، حسن کلاشلو معاون مطالعات جوانان مرکز مطالعات پژوهشهای وزارت ورزش و جوانان، خانم ها گلمحمدی و روستایی معاون امور جوانان، کارشناس ستاد ساماندهی اداره کل استان تهران نیز حضور داشتند.