سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس با اشاره به اینکه در حال ۱۰۵ باشگاه، مجموعه ورزشی خصوصی و دولتی در شهرستان قدس فعال می باشد گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی شهرستان قدس ۲۰ سانتی متر مربع برای هر شهروند است.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ حسین نوروزی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه های ورزشی شهرستان قدس با حضور مسئولین روابط عمومی خانه ملت، فرمانداری، شهرداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس در دفتر مدیریت این اداره برگزار شد گفت: در حال حاضر از این تعداد مجموعه ورزشی ۱۷ مجموعه ورزشی دولتی (۹ مجموعه تحت اختیار اداره ورزش و جوانان ) است و مابقی نیز مجموعه ورزشی خصوصی می باشد وی با بیان اینکه میزان استاندارد سرانه ی ورزشی برای هرشهروند یکصد سانتی متر مربع می باشد گفت در شهرستان ۴۰۰ هزار نفری قدس این تعداد مجموعه نمی تواند نیاز های مردم را بر طرف کند که می بایست مجموعه جدیدی در این منطقه احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی همچنین ادامه داد در حال حاضر ۳۶ باشگاه مجوز دار هستند و ۶۶ مجموعه فاقد مجوز ، ۳۳ مورد از این تعداد در حال اخذ مجوز از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران می باشند.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس با بیان اینکه ۳۷ هیات ورزشی در شهرستان قدس وجود دارد افزود از چند ماهه اخیر تاکنون در نظر داریم بیش از ۸ هیات ورزشی جدید از جمله هاکی، اسب سواری، انجمن های ورزشی و … را در این شهرستان فعال کنیم و در حال حاضر پیگیریهای لازم در این خصوص صورت گرفته است.
وی همچنین در خصوص میزان مدال آوری شهرستان قدس در مسابقات استانی کشوری، آسیایی، جهانی، بین المللی از ابتدای سال ۹۷ اشاره کرد و خاطر نشان کرد که در ۴ ماهه اخیر در بخش استانی ۶۸ ورزشکار (۵۲ مرد- ۱۴ زن) کشوری ۳۴ ( ۱۴ مرد-۲۰ زن)، آسیایی ۳ (۱ مرد- ۲ زن) جهانی ۴ مرد، بین المللی ۲ نفر مرد توانستند مدالهای ارزشمندی را در این شهرستان به ارمغان آورند.
به گفته نوروزی در ۱۰ ماهه اخیر نیز ۲۸ ورزشکار شهرقدسی در بدنه ی تیم های ملی حضور دارند.
وی همچنین در خصوص دو ورزشکار شهرقدسی در بازیهای جاکارتا اشاره کرد و گفت محمد رضا خسرو نژاد در رشته ژیمناستیک، محمد گنج خانلو در تیم ملی دوچرخه سواری به نمایندگی از این شهرستان در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی جاکارتا اندونزی حضور خواهند یافت.
وی همچنین در خصوص برنامه های هفته دولت از برگزاری مسابقات که ویژه کارمندان دولت است گفت امیدواریم با این رویکرد بتوانیم نشاط و شادی را برای کارمندان ایجاد کنیم.
در پایان تعدادی از خبرنگاران بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار توسط سرپرست اداره ورزش و جوانان مورد تجلیل قرار گرفتند.
گزارش تصویری: