تعدادی از دوچرخه سواران از شهرستان قدس با شعار صلح پایدار از شهر قونیه و مزار حضرت مولانا دیدن کردند و پس از انجام ماموریت شان با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان قدس و جمعی از مسئولان مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ اعضای تیم دوچرخه سواری به نام های مهران لطفی، سعید بخشی و عطاله بابا زاده با هدف صلح پایدار توانستند با رکابزنی و رفتن به شهر قونیه در کشور ترکیه پیام خود را نیز در سفر به شهروندان این کشور همسایه برسانند.
تیم دوچرخه سواری شهرستان قدس سفر خود را از ۹ تیرماه ۹۷ به مدت ۱۵ روز آغاز کرد و با همت و همکاری مسئولان این شهرستان مسیر چند صد کیلومتری را با دوچرخه رکاب زد.
علی اصغر ناصر بخت فرماندار شهرستان قدس در مراسم استقبال از تیم رکابزنی صلح پایدار با توجه به فرا رسیدن دهه کرامت و تبریک این ایام گفت: ورود دوچرخه سواران در این زمان را به فال نیم گرفته و امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته ورزشکاران و جامعه ورزشی را مورد حمایت خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: برنامه هایی از جمله پیام صلح پایدار می توانند به غنی کردن فرهنگ این شهرستان کمک بسیاری داشته باشد، چرا که در صدد هستیم با این رویکرد بتوانیم ایده و افکار خوب خود را به سایر ملت ها ارسال کنیم.
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس با اشاره به اینکه پیام تیم دوچرخه سواری توجه به ادبیات و زبان فارسی است، افزود: این تیم با همکاری نهادهای ادبی مرز بازرگان تا شهر قونیه به مسافت ۱۵۴۰ کیلومتر را رکاب زدند تا بنوانند ضمن زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان فارسی آنرا گرامی بدارند.
حسین نوروزی ادامه داد؛ با مطرح شدن این موضوع سریعا با همکاری هیات دوچرخه سواری استان تهران و فدراسیون دوچرخه سواری نامه نگاری هایی در مورد حمایت خود از تیم دوچرخه سواری انجام دادیم تا بتوانند بدون کوچکترین مشکل هدف خود را به انجام برسانند.
در پایان از اعضای تیم رکابزنی در محل فرمانداری توسط فرماندار شهرستان قدس با اهداء هدایایی قدر دانی شد.