هیات کوهنوردی شهرستان قدس به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با شعار ” به اعتیاد بگو نه ” با همکاری کوهنوردان باشگاه اوج به مقصد قله توچال ۸ تیر ماه برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس؛ کوهپیمایی از میدان دربند ساعت ۵:۲۰ دقیقه به مقصد توچال با حضور کوهنوردان شروع شد.

در طول مسیر با نوجوانان و جوانان در خصوص مضرات  مواد مخدر گفتگو گردید.

سپس کوهنوردان با اراده و توان با همدلی ساعت ۱۵ موفق به صعود پر افتخار به بام تهران قله توچال شدند.

در قله با کمی استراحت و گفتگو با کوهپیمایانی که در قله حضور داشتند موفق به اعلام شعار ” به اعتیاد بگو نه” شده و از طریق تله کابین و مسیر ولنجک به سوی شهرستان قدس بازگشتند.

گفتنی ست؛ توچال قلّه‌ای در شمال تهران به ارتفاع ۳۹۶۲ متر می‌باشد که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز است. دامنهٔ جنوبی توچال مجاور با شهر تهران و قلهٔ آن مشرف به این شهر است. این قله در جنوب منطقه کوهستانی البرز مرکزی و بر روی خط الراس شرقی-غربی واقع‌شده است که از سمت شرق به قله‌های لزون غربی،لزون شرقی(پیازچال)،بند لارکرور،سیاهبند،شهربانو کُشَک،چنبره‌بند و دارآباد و از سمت غرب به قله‌های هومند توچال،هومند شاهنشین،شاه‌نشین،سی و سه چم،بازارک،نودشتک،لوارک،سه‌سنگ،منار و روستای مورود واقع در ۳۵ کیلومتری جادهٔ چالوس در مطقهٔ پل‌خواب منتهی می‌شود.