رئیس و پرسنل فعال اداره ورزش و جوانان به همراه هیاتهای ورزشی همگام با دیگر مسئولان و مردم شهرستان در راهپیمایی روز قدس ۱۸ خرداد ماه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، علی اصغر ناصر بخت فرماندار شهرستان قدس در سخنرانی پیش از خطبه های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امروز در لبیک چندین باره به رهبری انقلاب و مولای خودمان توفیق پیدا کردیم تا در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس جضور پیدا کنیم.

وی افزود: امروز با حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس مقارن در روز قدری عظیم که تکلیف الهی و اجتماعی مان بود عمل کردیم و خداوند متعال را شاکریم که به ما توفیق پیروی از مکتب آل الله را عنایت کرده است.

وی با اشاره به حائز اهمیت بودن روز قدس بیان کرد: این روز متعلق به مکانی است که در واقع نزد مسلمین و جهان اسلام از اهمیت خاص و فوق العاده ای برخوردار است.

فرماندار قدس گفت: بیت المقدس این سرزمین اشغال شده نخسین قبله مسلمانان و سومین شهر مقدس در نزد مسلمانان پس از مکه و مدینه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر ملت ایران و سایر ملت های جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حضور پیدا می کنند در این راهپیمایی، یک تکلیف، وظیفه الهی و سیاسی و اجتماعی را به عرصه ظهور می گذارند.

ناصربخت افزود: یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) نماز گذاردن در مسجد الاقصی را در ردیف با نماز گذاردن در مسجد الحرام می دانند.

وی با اشاره به هشدار آیت الله کاشانی و اهداف تشکیل سازمان ملل عنوان کرد: آیت الله کاشانی هیچ گاه از مسائل جهان اسلام غافل نبود، از این رو در سال ۱۳۲۶ که تأسیس دولت غاصب اسرائیل اعلام گردید، اعلامیه‎ای خطاب به مسلمانان جهان صادر کرد و در آن، ضمن بر شمردن اهداف تشکیل سازمان ملل و شعارهای دروغین آن، به موضع گیری ظالمانه سازمان ملل درباره اندونزی، مصر و فلسطین اشاره کرد و رأی این سازمان در تقسیم سرزمین فلسطین بین صهیونیست‌های مهاجر و مردم عرب و مسلمان آن را زیر سؤال برد. او مسلمانان را نسبت به فسادی که دولت غاصب اسرائیل در آینده ایجاد خواهد کرد، هشدار داد و از آنان خواست تا تمام کوشش خود را برای ریشه‌کن کردن این غده سرطانی بکار گیرند.

فرماندار قدس در ادامه گفت: او مردم ایران را به تظاهرات بر ضداسرائیل غاصب دعوت کرد که در روز بیستم دی ماه ۱۳۲۶، بیش از سی هزار نفر در تهران به این دعوت لبیک گفتند.

وی در سی ام اردیبهشت ۱۳۲۷ بار دیگر مردم را به تظاهرات بر ضداسرائیل فراخواند و خود در اجتماع پرشور تظاهرکنندگان سخنرانی نمود و وضع نابسامان مسلمانان را نتیجه دخالت استعمارگران در امور آن ها و از بین رفتن روح اتحاد و دوری از احکام اسلام دانست.

ناصر بخت در خصوص سخنان امام (ره) تصریح کرد: امام (ره) فرمودند که رای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همۀ دوَل اسلامیّه و ملتهای اسلام می‏دانند که این درد چیست، می‏دانند که دستهای اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکند، می‏بینند که با این تفرقه ‏ها ضعف و نابودی نصیب آنها می‏شود، می‏بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده ـ که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‏ریختند او را سیل می‏برد.