حسین لطفی تکواندوکار وزن ۴۵- کیلوگرم کشورمان با ۵ پیروزی متوالی و مقتدرانه توانست بر سکوی قهرمانی جهان ۲۰۱۸ بایستد و مدال طلای این وزن را به تصاحب خویش درآورد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان به نقل از فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ با حضور ۹۵۰ هوگوپوش از ۱۱۸ کشور از ساعت ۱۲:۳۰ (به وقت تهران) امروز (دوشنبه – ۲۰فروردین‌ماه) در سالن “ساله کوارت” الحمامات آغاز و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

 

در روز نخست این رقابت‌ها، حسین لطفی نماینده وزن اول کشورمان با هدایت مربیگری علی کاظمی توانست با غلبه مقتدرانه و در حالیکه تمامی حریفان خود را با اختلاف بیش از ۲۰ امتیاز شکست داده بود، مدال طلای جهانی را بر گردن بیاویزد.

 

نماینده شایسته کشورمان در دور نخست با قرعه استراحت رو به رو بود و پس از آن در دیدار با «فرهاد عزیزی» از افغانستان ۲۷ بر یک (پایان مبارزه در راند دوم – به دلیل اختلاف ۲۰ امتیاز) پیروز شد. لطفی در ادامه « سرور بالابن» از ترکیه را ۲۷  بر ۷ از پیش رو برداشت؛ سپس توانست در پایان راند دوم و درحالی که بیش از ۲۰ امتیاز با حریف تایلندی خود اختلاف داشت با نتیجه ۳۳ بر ۷ به برتری برسد و راهی نیمه نهایی شود.

 

حسین در نیمه نهایی قدرت خود را به رخ «جانگ هوئه لی» از کره جنوبی کشید و با نتیجه ۵۰ بر ۷ فینالیست شد. وی در فینال نیز به مصاف «امیربک تورائف» ازبک دارنده مدال برنز قهرمانی جهان نونهالان ۲۰۱۷ و نایب قهرمان آسیا نونهالان ۲۰۱۵رفت و ۲۳بر ۲ (پایان مبارزه در راند دوم – به دلیل اختلاف ۲۰امتیاز) به برتری رسید و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

 

گفتنی است؛ هدایت تیم پسران برعهده وحید عبدالهی به عنوان سرمربی ، رشید فتاحی و وحید ناصری به عنوان مربی است.