نخستین سالن آموزش نجات فنی و srt غرب استان تهران در شهرستان قدس آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس، افتتاحیه اولین سالن آموزش تخصصی نجات فنی و SRT در غرب استان تهران با اجرای مانور باشگاه خانه کوهنوردان و حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر سازمان فرهنگی ورزش شهرداری، پرسنل سپاه، رییس اداره ورزش و جوانان و همچنین هیات کوهنوردی جانبازان و معلولین، پیشکسوتان و خانواده های کوهنوردان مرحوم احمد نیک بیان و ناصری در مجموعه ورزشی شهدای سپاه شهرستان قدس برگزار شد.
سجاد سهیلی مسئول تربیت بدنی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قدس در آغاز این مرکز ورزشی اظهار داشت: با توجه به اهمیت نجات فنی ابتدا کوهنوردان باید آموزش های لازم را طی کرده و در شرایط بحران نقش مهمی در خصوص نجات جان افراد داشته باشند
براین اساس گفتنی است آموزش ها توسط مربیانی مطرح کشوری ارائه می شود که با راه اندازی این گونه فضاها در مجموعه های سطح استان و حتی کشوری شاهد قهرمانی های بزرگ و افتخار آفرینی باشیم.
همچنین ادامه غیبی یکی از مربیان رشته ورزشی با اشاره به ضرورت نجات فنی افزود: در مناطق که کوهنوردی، سنگ نوردی، قاره نوردی و دره نوردی برگزار می شود نیز باید از قبل در چنین فضاهای تجهیز شده آموزش را برای افراد آزموده فرهم کرد.
وی ادامه داد: در ابتدا خود امدادی و خودنجاتی و در مرحله بعد کار نجات تیمی صورت گیرد.
این مربی اظهار کرد: برای اولین بار در غرب استان تهران بستر آن فراهم شد که از علاقمندان به این رشته ورزشی برای آموزش از این فضا به نحو احسن استفاده کنند .

نوری در حاشیه این مراسم از زحمات تمام مسئولین قدردانی کرد و گفت: سالن نجات فنی در شهر قدس که با همت فرمانده سپاه شهرستان قدس و رییس اداره ورزش و جوانان افتتاح شد می تواند این مجموعه متخصصین و مربیان نجات فنی پرورش یابند و به جامعه خدمت کنند.
نوری افزود: امیدواریم با مساعدت شورای شهر و مسئولین مربوطه بتوانیم تجهیزات بیشتری برای این مجموعه تدارک ببنیم مربی، مدرسان و کوهنوردان بیشتری را در این سالن ساماندهی کند.
احمدیان رئیس هیات کوهنوردی در خصوص این مجموعه خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از فرمانده سپاه شهرستان قدس به جهت حمایت و همکاری از ورزشکاران شهرستان دارم. گفتنی است این مجموعه در جهت پیشبرد اهداف نجات در کنار سیستم نظامی موثر است.