دارنده دانشنامه دکترای تخصصی روان‌شناسی گفت: دروغ‌ گفتن در رابطه با فرزندان باعث می‌شود تا اعتماد آن‌ها سلب شود؛ پس در تربیت فرزندان قولی ندهید که نمی‌توانید به آن عمل کنید.

  

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان و به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان تهران، کارگاه آموزش سلامت بنیان خانواده به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس و با حضور جمعی از شهروندان شهر قدسی عصر امروز در دل طبیعت روستای وردیج از توابع بخش کن شهرستان تهران برگزار شد.

 

 

 

 

 

علی شیخ‌الاسلامی، دکترای تخصصی روان‌شناسی که برگزاری این کارگاه را بر عهده داشت، در خصوص راه‌های ارتباط والدین و فرزندان اظهار داشت: ارتباط والدین و فرزندان باید بر اساس اصول و چارچوبی شکل بگیرد تا والدین بتوانند نقش مؤثرشان را از لحاظ تربیتی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه اعتماد اولین اصلی است که باید در ارتباط بین والدین و فرزندان برقرار باشد، گفت: پدر و مادر باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که فرزندانشان به آن‌ها اعتماد کنند و متقابلاً والدین به فرزند اعتماد داشته باشند.

این دکترای تخصصی روان‌شناسی افزود: دروغ‌ گفتن در رابطه با فرزندان باعث می‌شود که اعتماد آن‌ها نسبت به پدر و مادر سلب شود؛ پس در تربیت فرزندان قولی را ندهید که نمی‌توانید به آن عمل کنید.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه دومین اصلی که در ارتباط والدین با فرزند باید برقرار باشد امنیت است، بیان کرد: فرزندان در خانواده باید احساس امنیت را داشته باشند؛ در غیر این صورت، امکان ترک روحی و روانی و یا ترک فیزیکی از خانواده وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولین راه احساس امنیت فرزندان دوست‌داشتن غیرمشهود است، گفت: والدین باید به فرزندشان یاد بدهند که در هر شرایطی آن‌ها را دوست دارند و نسبت به رفتار خوب و بد فرزند قضاوت نکنند.

این دکترای تخصصی روان‌شناسی با اشاره به احترام که در ارتباط والدین و فرزندان ضرورت دارد، اظهار داشت: اگر والدین می‌خواهند که فرزندشان مؤدب و باشخصیت باشد باید به آن‌ها احترام بگذارند.

شیخ‌الاسلامی افزود: زمانی که والدین به فرزندان احترام می‌گذارند، به آن‌ها این پیام را می‌دهند که واجد یک شخصیتی هستند که برای پدر و مادر قابل ارزش و احترام است.