به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس و به نقل از انجمن پزشکی کوهستان ایران: متاسفانه فرد کوهنوردی که به همراه یک گروه ۸ نفره آماتور به قله شاه دژ عظیمت نمود بود بدلیل نامعلومی از روی یکی از صخره های جبهه جنوبی قله سقوط کرده و دچار مولتی تروما می شود.

بر حسب اتفاق یکی از نجاتگران کوهستان البرز که همان روز در منطقه بوده بالای سر ایشان حاضر شده و متوجه میشوند که حادثه دیده آسیب جدی دیده اند، به همین خاطر با هماهنگی EOC البرز درخواست بالگرد میشود که متاسفانه بدلیل وضعیت خطرناک منطقه امکان امداد هوایی میسر نبوده و از آنجایی که علائم حیاتی مصدوم نیز کاملاً از بین رفته و فوت نموده اند و همچنین یک طرفه بودن جاده چالوس عملیات انتقال جسد به اول وقت روز دوشنبه ۲۹ آبان ۹۶ موکول می گردد.

ساعت ۶ صبح روز دوشنبه یک تیم ۱۰ نفره به سرپرستی آقای حمید علیا و طی یک عملیات طاقت فرسا و کاملاً فنی جسد در ساعت ۱۴ به پائین کوه منتقل و جهت ادامه مراحل قانونی به عوامل انتظامی تحویل می گردد.

با تشکر از زحمات همه عزیزان
نفرات حاضر در عملیات:حمید علیا (سرپرست)، اکبر اباذری، سلمان بهمندار ، جمشید مهرآور، سهند جمشیدی، مهرزاد حسینی، آرش میرالی، مهدی رحمانی، (فرهاد غیبی و حسین رضایی جاوید از شهر قدس)