به مناسبت هفته دیابت جمعی از شهروندان و مسئولان ورزشی شهرستان قدس مسیر پارک شورا تا آزادگان این شهر را پیاده روی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان؛ همایش پیاده روی خانوادگی با همکاری هیئت ورزش همگانی شهرستان و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از خانواده ها و ورزشکاران شهرستان قدس انجام شد که هدف از این پیاده روی خانوادگی نشاط و تندرستی خانواده و مبارزه با بیماری دیابت بود.
در حاشیه این مراسم سرپرست اداره ورزش و جوانان بیان کرد: بازیهای بومی و محلی و برگزاری همایش های خانوادگی در مناسبت های مختلف می تواند خانواده ها را به ورزش تشویق کند.
نوروزی ادامه داد: فعالیت و توجه کمتر به ورزش همگانی و فعالیت های بدنی یکی از دلایل انزوا و دوری نوجوانان و جوانان از فعالیت ورزشی است که در نظر داریم با برنامه ریزی های مدون بتوان اقشار مختلف جامعه را به فعالیت های ورزشی تشویق کنیم.
وی افزود: بیماری هایی همچون دیابت، فشار و چربی خون که در جامعه شیوع یافته است به علت کنار گذاشتن ورزش از سبد خانواده ها است. وی با بیان اینکه ۴۳ مجموعه ورزشی در این شهرستان فعال است گفت: در عین حال سرانه ورزش شهرستان قدس ۲۴ سانتی متر مربع است.
به گفته نوروزی یکی از برنامه های این اداره افزایش سرانه ورزشی و تشویق مردم به ورزش همگانی و قهرمانی است.

همچنین مریم ترابی رئیس هیئت ورزش همگانی شهرستان قدس نیز اظهار کرد: درهفته دیابت ۲ برنامه از جمله تست دیابت از ورزشکاران و کارکنان ورزش و همایش پیاده روی خانوادگی در این شهرستان انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین در حاشیه این مراسم پیاده روی با برپایی غرفه های پزشکی به صورت رایگان از شهروندان تست دیابت گرفته شد.